Pages

Monday, January 17, 2011

along.. abang..

(DAPAT DARI MEMBER)
saje share utk sape2 yg belom baca lg..

Note ni khas utk abg aku n abg2 yg ade adek2 sekelian..
kite copycat dialog iklan digi jap..

ADEK: Kenapa abg selalu buli akuuu?? (sile bygkan die tgah ckp dgn nada marah)

ABANG: SEBAB AKU KAN ABANG!!!.. hahaha..

WAAA.. x suke dialog nie.. sebb dialog nie pernah, tengah n akan sentiasa hantui aku kat mane2 aku pergi.. cisciscis.. kenape ko lahir untuk buli aku haa??

dear my abg,
aku tulis note ni tuk ko sebab aku rase aku taw kenape ko selalu buli aku.. yela ko kan lelaki.. mmg suke buli adek pompuan yg lemah cam aku ni kan kan kan?? kenape ko suke larang aku bwat sumtin tp ko sendiri yg bwat?? cuba tengok balek ape yg ko buwat tp ko x kasi aku bwat.. cis.. nah ko!.. haha..

mse kecik2 ko slalu ckp cmnikan..

" ko ni.. seboklah! aku nk pergi mane2 pon ko nak ikut.. duduk jela kat umah.. xyah pegi mane2"

waaa.. bengang aku time nie.. adeke abg ak ckp kat aku cmni.. cis.. ble aku nak kuar pegi mane2 ngn kawan ko x bg.. tp ko tu.. pegi kuar tiap2 hari lepak2 kat luar xpe pulak.. hesh..

tp aku taw sbnrnye dlam hati ko nak ckp cmni,

"abg x nk ko kuar.. mcm budak2 popuan len kat luar sane.. ko tu pompuan.. sorg je adek abg.. abg xnak nnti ko jd liar n kene heret ngn jantan2 tapahape kat luar tu.. lgpon pompuan x elok slalu kuar2 sgt.. kan bhye.. n abg x kesahla ko nak marah abg ke ape.. ko x nampak lagi dunia luar tu cmne.. so abg kene la protect adek abg.. abg ckp cmtu sbb aku syg ko.. ko kan adek abg.. =)

pastu ade lagi, mase sekolah menengah ko ckp cmni...

"Ko jgn berani nak kapel2.. klau aku dpt taw.. aku lempang ko ngn jantan tu aku lunyai2 kan.."

aku jawab cmni "eh mana ade'' (haha.. tp sory la ek dulu aku jahil lagi xnak dengar ckp ko.. xpe skrg aku dah dengar)

eleh ko.. punyela mara klau dpt taw aku kapel.. ko tu, dulu playboy.. asek2 cter kat aku name makwe baru ko.. apekah ini?? sumph takut tengok muke ko mase dpt tau tu.. hahaa teros break.. ko interview laki tuh mcm ko ni polis n laki tu penjenayah plak.. haha..

tp aku taw sbnrnye hati ko nk ckp cmni..

"abg bukan ape.. ko ni.. jgn cepat sgt percaye laki nie.. dorg sume bukan nye boleyh percaye.. abg byk kawanlaaaa.. abg x nk la adek abg pilih org tapahape.. ko tengok abg pon ko dah tahu.. abg playboy.. abg taw ko kuat nanges.. so.. xnak la adek abg nanges sebb bnda2 bodoh cmni.. abg xnak la adek abg sedih.. ko ingt abg ske ke ade laki len gedik2 ngn ko.. dorg tu sume x ley pakai tue.. klau ko nk taw laki yg terbaek tuk jage ko adelah aku.. hahaha.. yelaa.. aku kan abg.. selagi ko x kawen.. abg yg jage ko taw tak!.. =)

ade lagi.. ko ckp cmni "weyh, aku lapar ni.. ko masak cepat.. aku nak air sekali.. ko letak ais byk2.. aku nak yg sedap2 punye.. aku x ske tawar2.." lepas dah makan.. boleyh plak ko ckp cmni ek.." weyh.. basuh pinggan jangan biar dapur sepah2"..

waahhh.. koo.. melampau nie.. ko ingat aku nie hamba abdi ko ke?? pemalasnye ko.. cis..

tapi ak taw sbnrnye dalam hati ko ko nk ckp cmni,

"adikku, abg sebenarnye nak latih ko jd istri mithali ni.. manela tau nnti ko dpt husbad suke suruh2 org mcm die tu bos besar ke apeke.. manela tau dulu husband ko mase kecik2.. sume mak die bwatkan utk die smpai suar kecik die pon mak die basuhkan.. sekurg2nye ko da ready.. kan kan kan?? haaaa.. mesti time ni ko bwat smbil pejam mate je kann? hehe mase tu konfem ko nak bwat tepuk2 time kaseh kat abg.. alaaa.. yg mcm ko bwat mase ko masuk krs dulu tue.. xkan ko lupe.. adoi.. abg pon ingat kot.. ish.. abg nk ko jd istri n mak yg baek.. kan abg dah train ko ckup2.. hehehe.. see abg syg ko taw tak =)

lagi2 ko ckp lagi kat aku..

"Ko xyah nk kenal2 ngn kawan aku wlaupon kwan aku hensem2.. aku x ske ko knal dorg.. tp aku knal kawan ko x pe.. sebb kwan ko cun2.. boley aku try.. haha.."

ko ingat aku nak sangat ke kwan ngn kawan2 ko tue.. x heranlaaa.. kwan2 aku da ramai.. ko tu yg penyebok usha kwan aku nk try market.. x malu ke? hahaha..

tp aku taw ko sbnrnye nk ckp cmni,

"abg bukan ape, kwan2 abg tu sume x ley pki.. giler.. tapahape.. ko tu baek.. x sesuai kwan ngn kawan abg.. dorg tu pelik2.. harap muke je.. perangai.. harammmm.. abg nak protect ko nie.. abg harap ko pham.. sbab aku kan abg ko =)

n lagi3.. ko ckp cmni..

"KO ni kenape ek?? slalu bwat aku marah.. dah pergi blah!!"

eleh.. ko ingt ko tu x penah bwat aku marah ke?? eee.. aku pon menyampah tengok muke ko.. cis

tp aku taw ko nak ckp cmni,

"abg nak ko biase kene mara.. so nt ko boley face life ko x kire apepon berlaku.. ko tak taw lagi.. dunia nie cmne.. mmg ko dah besar.. tp bg abg ko still adek abg yg gedik n manje mcm budak kecik.. and abg syg giler2 kat ko.. mati pon abg sggup.. so abg nk ko jdi kuat macm iron woman.. hehe.. abg x nk la ko mudah sgt jatoh.. pastu x ley bgun2 dah.. yea.. abg jahat ngn ko.. sebb abg nk ko jd budak bek.. jgn risau ko bek sgt.. tp ko ade nakal sket sbb ko suke kenekan abg depan mak ayah.. ko pandai amek ati mak ayah.. abg jeles ngn ko.. tp papehal pon ko tetap adek abg.. abg bwat ko cmni sebb abg harap nnti ble abg da x ley jge ko.. ko taw cmne nak jge diri sendiri.. sory la abg slalu buli ko.. tp kan tgungjawab abg besar taw.. smpi mati pon dose ko abg tggung.. so.. jdilah perempuan terbaek.. sbb nt ko boleyh tarik abg masuk syurga.. kan aku abg ko =)

waaaa.. abg aku cmni rupenye ek.. along, aku syg ko.. =)

to all abg2 yg ade adek pompuan kat luar sane.. jagelah adek korg baek2 mcm abg aku (walaupon aku slalu saket ati ngn die.. ish) n pade sume adek2 perempuan mcm aku.. kite beruntung sebb kita ade abg.. trust me.. cmne pon dorg.. dorg akan protect korg ckup2.. smpi dorg rase ade org yg sesuai tuk protect korg.. jadi.. sayangilah abg anda.. =)

2 suara:

Aina said... [Reply to comment]

huhh , abang kita sama . Bab yang paling tak boleh blah . suruh masak tuh . memang menyirap jer .dah tolong masak, lepas tu dia boleh bg arahan macam-macam . Ada lagi satu perangai abang-abang nih, kedekut gila dengan adik dia. Tapi time dia tak ada duit. dompet kita dia cari dulu. pfffttt !

Sha Qiffmie said... [Reply to comment]

@alisha
ha3.. btol2.. sokong 100%.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this