Pages

Tuesday, July 26, 2011

Cikgu Ajoi

Ajoi mendapat kerja sebagai guru sandaran di sebuah sekolah di Kulai..
Selepas memperkenalkan diri, dia menyemak nama murid2 darjah 3 Raya
dan merasa agak pelik semasa membaca nama seorang murid, iaitu " W.Taufik WWW "..
Kemudian guru tersebut menanyakan perkara tersebut..

Cikgu Ajoi : Cikgu nak tahu, siapa yang bernama W.Taufik WWW?
Taufik : Saya cikgu.. (Taufik menjawab & berdiri)
Cikgu Ajoi : Taufik, saya ingin tahu nama panjang kamu apa??
Taufik : Maaf cikgu ajoi, panjang sangat..
Cikgu Ajoi : Takpe2 Taufik.. Cakap jer..
Taufik : Baik cikgu.. Nama penuh saya ialah Wabillahi TAUFIK- wal hidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

Cikgu Ajoi menarik nafas panjang dan terdiam.. Setelah dari darjah 3 Raya,
Cikgu Ayoi kemudian masuk ke darjah 1 Mawar dan menyemak
nama murid2.. Mata Cikgu Ayoi tertuju pada 1 nama yang unik iaitu "BKBKBDB DIAN"

Kemudian Cikgu Ayoi menanyakan siapa muridnya yang mempunyai nama tersebut..
Berdirilah seorang murid dan menjawab " saya DIAN cikgu".. Seasa Cikgu Ayoi melihat
wajah murid itu seiras muka Taufik darjah 3 Raya..

Cikgu Ayoi : Dian ada abang di sekolah ini??
Dian : Ya cikgu.. Nama dia Taufik.. Abang saya darjah 3..
Cikgu Ayoi : Saya ingin tahu nama panjang DIAN apa pula
k??
Dian : Baik cikgu.. Nama panjang saya ialah.. Berakit-rakit ke hulu berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemuDIAN..
Cikgu Ayoi : @$%*&#



sumber : sir shehdi

0 suara:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
get this